Rida med långa naglar!

Jag red ju lite igår och har bestämt mig för att prova i en månad ge det en chans lixom för jag tycker ju att det är kul! Nackdelen är att jag tycker jag blir så smutsig och luktar häst. Visst man duschar ju när man kommer hem men känns fortfarande lite äckligt lixom.. :o
 
Men jag hade ju långa naglar och då var det verkligen långa! Och det gjorde skit ont! I början var det inga problem men när det kom till att trava och galoppera så gjorde det as ont om man kom åt nagerln lite mot tygeln typ.. Så drog av dom vilket också gjorde ont men det var inget mot att rida med dom!
 
Så nu har jag korta naglar igen.. Men funderar på att fixa dom ikväll inte lika långa ;) Men det är snyggare att ha lösnaglar så göra dom halv långa.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0